Drusilla's Delight


DD, eller Drusilla's Delight som var hennes födelsenamn var min första egna häst som jag köpte November 2008.
Det är inte helt utan tårar jag laddar upp dessa foton på henne och mig - som är bara några få ögonblick från vår tid tillsammans. Sammanfattningsvis är det 100% sanning i när jag säger att jag aldrig kommer ha en häst som DD, någonsin igen. Sorgligt men sant. DD var 1 på miljonen, och jag fick äran att ha henne de sista åren. Hon lärde mig allt och lite till. Min fina Dis.
 
Tävling i Vännäs 2009 1.10

Prisutdelning Hippologum i Umeå där jag bl.a. gjorde min praktik. I 3/4 starter var vi placerade den helgen,
1,2 & 3.a!

 
Dressyrtävling Hippologum 2009


Tävling Söderköping 2010.

DD blev 21 år gammal. Hon hann bl.a. bli 2.a i Breeders som 5-åring, 3.a Junior SM i fälltävlan 2008
Göra så att jag fick godkänd Diplomering vid Vreta 2010. DD fick 2 avkommor varav det egna är under mina ägor.
 
Det här var det sista fotot som togs innan DD fick somna in den 27 Maj 2015. Jag gjorde henne "tävlingsfin" eftersom hon alltid var så lycklig då...
 
 
Där under träden bakom stängslet finns en stig för dig, fortsätt.
När du blir gammal.
Och när du somnar.

Jag tror
När vi går igenom tiden
Att allt det bästa
Inte hänt än.

Drusilla's Delight
1994-06-14 - 2015-05-27
För allt du lärt mig
Vila i evig frid
 
 
Drusillas Delight | |
Upp